Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[02FL] nie świecą zegary, nie odpala.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [02FL] nie świecą zegary, nie odpala.

    dato, na szczęście żonka i dzieci miały lampę przez te 10dni aczkolwiek nad morzem byłem tylko kilka dni bo musiałem wracać do Krakowa na kontrolę skarbową i w sumie finansowo nie odczułem tak bardzo pobytu pozostałej trójki może dlatego twierdzę że tragedii z kasą nie było ale dla przykładu schabowy z ziemniakami i surówką to wydatek 17zł, kebab 8zł, lody po 2.5-3zł gałka, piwo tyle co u nas w knajpie, nocleg za 10dni kosztował mnie chyba 980zł dwoje dzieci, żonka i ja przy czym ja tylko 4dni.

    Reasumując, nasze morze nadaje się ale tylko i wyłącznie na wyjazd dla dzieci, starzy nie mają co tam robić bo po kilku dniach w jednej miejscowości nudno zaczyna się robić dlatego w przyszłym roku córka będzie miała już ponad dwa lata i na 90% nie pojedziemy juz nad nasze morze. :wink:

  • #2
    [02FL] nie świecą zegary, nie odpala.

    Witam,

    dziś przyjechałem do pracy moją "niunią" i po 12 godzinach gdy zszedłem do samochodu i przekręciłem kluczyk, zobaczyłem ciemność na zegarach. Nie świecą żadne kontrolki.

    Przekręciłem zapłon, rozrusznik zakręcił, silnik załapał na chwilkę i zgasł. I tak cały czas.

    Zaglądałem pod maskę i wydaje się że kable są ok. Akumulator i jego klemy nie wyglądają na zaśniedziałe. W skrzynce bezpieczników też wszystko wygląda w porządku. Światła mijania świecą. Radio działa.

    Macie może jakieś pomysły co może być tego przyczyną i jak ewentualnie uporać się z problemem w domowym zaciszu.

    Proszę o wsparcie
    Pozdrawiam. Tadzik.

    ps.
    rozwiązanie problemu znajdziecie na stronie 2-giej!

    Pozdrawiam. Tadzik

    Komentarz


    • #3
      tadzik, dosyć rzadka awaria. Podobny przypadek tutaj
      Link
      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz


      • #4
        w zegarach masz immo, a skoro zegary nie działają to silnik zaskoczy na chwilę i zgaśnie.
        Sprawdź zasilanie zegarów. Jak nie wiesz jak, to pisz.
        Pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Enriquez
          w zegarach masz immo, a skoro zegary nie działają to silnik zaskoczy na chwilę i zgaśnie.
          Sprawdź zasilanie zegarów. Jak nie wiesz jak, to pisz.
          Witam

          dzięki za chęci.

          Mógłbyś mi podpowiedzieć jak się do zasilania zegarów dostać?
          Pozdrawiam. Tadzik

          Komentarz


          • #6
            musisz wyjąć zegary z samochodu i sprawdzić, czy na pinach 31 i 32 masz zasilanie.
            Na 32 powinno być cały czas, na 31 po przekręceniu stacyjki.

            UWAGA!!!
            Fizyczne odpięcie zegarów z reguły oznacza rozkodowanie pompy ABS !!!
            Musisz mieć kabel VCDS, aby zrobić z tym potem porządek.
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz


            • #7
              Jednym słowem pupa! Nem mam Vaga więc będzie problem.
              Pozdrawiam. Tadzik

              Komentarz


              • #8
                A bezpieczniki sprawdziłeś?
                Co to w ogóle za silnik? Który rocznik?

                [ Dodano: Pią 07 Gru, 12 11:45 ]
                jeżeli 1.4 TSI to powinieneś sprawdzić bezpieczniki:
                SB6 w skrzynce w komorze silnika
                SC6 w skrzynce bezpieczników przy drzwiach kierowcy
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz


                • #9
                  Silnik to1.6 mpi rocznik 2009. Bezpieczniki sprawdziłem a ok. teraz na radiu mam napis Safe.
                  Pozdrawiam. Tadzik

                  Komentarz


                  • #10
                    tadzik, to uzupełnij profil
                    "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                    Komentarz


                    • #11
                      wyjmij zegary, rozbierz wtyczke, dolutuj 2 kable do tych pinów od których pisał Enrkie, wepnij wszystko i dopiero po tym WŁąCZ zapłon. I miernikiem sprawdz czy jest tam napięcie. Ale ..... jesli juz zegary nie wstają a cała reszta wstała to ABS się juz rozkodował.

                      Komentarz


                      • #12
                        A w jaki sposób dobrać się do zegarów?
                        Pozdrawiam. Tadzik

                        Komentarz


                        • #13
                          poszukaj na forum, było setki razy
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz


                          • #14
                            Generalnie to jak masz autoscan i licznik wstanie, to abs powinien przyjąc org kodowanie.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez spacewalker
                              Generalnie to jak masz autoscan i licznik wstanie, to abs powinien przyjąc org kodowanie.
                              Naprawdę zielony jestem. Co z tym autoscanem?

                              Odnośnie radia i napisu Safe - Zadio zablokowane. (pewnie przez wyciąganie bezpieczników).
                              Już wiem, że muszę ponownie wczytać radio, gdyż jest zablokowane- - wymaga PIN. Doczytałem, że wystarczy odpiąć akumulator i radio wróci do życia.

                              Jak rozebrać zegar już znalazłem (tutaj) teraz tylko muszę śmignąć do samochodu, gdyż się rozmraża i ładuje. Na razie czekam.

                              Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę pisać. Wypróbuję wszystko gdy będę przy samochodzie.
                              Pozdrawiam. Tadzik

                              Komentarz


                              • #16
                                Radio się zablokowało, bo nie ma komunikacji z licznikiem, gdzie jest VIN pojazdu. Więc uznało, że nie ma go w pojeździe i żąda pinu.
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zegary wyciąłem. Na pinach 32 i 31 napięcie jest. Na tym drugim po przekręceniu stacyjki. I co dalej?
                                  Pozdrawiam. Tadzik

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Rozumiem ze badasz napięcie względem masy ?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez spacewalker
                                      Rozumiem ze badasz napięcie względem masy ?
                                      Tak względem masy.

                                      [ Dodano: Pią 07 Gru, 12 21:43 ]
                                      Wszystkim Dziękuję za Wielką Pomoc!!!

                                      Naprawiłem!

                                      A teraz opiszę prostą przyczynę dolegliwości!


                                      !!!ZAWILGOCONA PŁYTKA ELEKTRONIKI ZEGARÓW!!!

                                      1. Rozwiązanie: Osuszyć samochód w ciepłym garażu. (tak długo aż zegary zaświecą) (lub)

                                      2. Za pomocą suszarki do włosów wdmuchiwać powietrze przez:
                                      - szczelinę od strony bezpieczników przy drzwiach,
                                      - górną ściankę schowka po lewej stronie kierownicy
                                      - otwory przy skórzanym fartuchu kolumny kierownicy pod zegarami (trzeba opuścić maksymalnie kierownicę)

                                      3. Wymontować zegary (trzeba to zrobić bardzooo... ostrożnie gdyż można bardzo łatwo uszkodzić szybkę liczników).
                                      demontaż liczników:
                                      - po prawej stronie kolumny kierownicy jest mała plastykowa zaślepka, - przedłużenie listwy pod licznikami. Ją ściągamy jako pierwszą.
                                      - listwa pod licznikami idzie jako druga.
                                      Odsłaniają się nam dwie śruby trox na klucz CR-V-20, które odkręcamy. (CR-V-20 to oznaczenie klucza , rozmiar trox-a to 20. Dziękuję za podpowiedź "vaz-owi")
                                      Potem delikatnie zwalniamy zaczepy w górnej części zegarów i po woli od tyłu (poprzez
                                      szczelinę w dolnej części zegarów pociągamy do siebie.
                                      NALEŻY TO ROBIĆ OSTROŻNIE BY NIE USZKODZIĆ SZYBKI ZEGARÓW!!!
                                      - gdy wyciągniemy zegary na wtyczce jest mały zaczep, którego ząbek trzeba podważyć i
                                      podnieść czerwoną dźwigienkę. Wtyczka się wysunie.
                                      - wyciągamy zegary
                                      - następnie suszarką do włosów wdmuchiwać powietrze na płytkę elektroniki zegarów,
                                      szczególnie w okolicy procesora (duża około 2x2cm kostka z wieloma nóżkami w tylnej
                                      części zegarów)



                                      uwaga! w trzeciej metodzie trzeba będzie pobawić się VCDS-em. Mi wyskoczyły błędy (świeci się ikona ABS, kierownicy i poduszki powietrznej). W trakcie jazdy zgasło ABS oraz kierownica. pozostała świecąca kontrolka poduszki powietrznej.

                                      Radio odblokowało się!!!

                                      Jeszcze raz wszystkim bardzo dziękuję.
                                      Załączone pliki
                                      Pozdrawiam. Tadzik

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        zastanawiam się, skąd bierze się wilgość na płytce elektroniki licznika :?:

                                        ps. fajny klucz torx "CR-V 20"
                                        Antyfotoradar Valentine1
                                        Harry II Classic+Sirio ML145

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Radio, BCM, kilmatronic, cangateway itp - to wszystko w takim razie jest zawilgocone.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez vaz
                                            zastanawiam się, skąd bierze się wilgość na płytce elektroniki licznika :?:

                                            ps. fajny klucz torx "CR-V 20"

                                            Robię krótkie trasy więc i wnętrze nie bardzo ma się jak zagrzać.

                                            Co do oznaczenia trox-a to tak był oznaczony klucz, którego używałem.
                                            Pozdrawiam. Tadzik

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              w pierwszym momencie myślałem, że woda skądś podciekła a to po prostu kondensat.
                                              Co do klucza Cr-V to materiał- stal + chrom-wanad a torx nr 20
                                              Antyfotoradar Valentine1
                                              Harry II Classic+Sirio ML145

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                tadzik powiedz z perspektywy czasu czy to suszenie sie sprawdzilo. pytam bo mam taki sam problem skoda ten sam silnik i gaz 2008 r. stala kilka dni pod blokiem i wskazniki padly nic nie swieci zadna kontrolka radio zablokowane rozrusznik kreci sam. nie pali - przyjechal gosc z laptopem i stwierdzil ze cos z immobilaizerem wyciagnal licznik po dwoch dniach dzwoni ze tam mialy byc zimne luty ale jest jakis uklad spalony i czeka bo go musial zamowic. nie wiem czy mnie robi w konia - nie wiem za bardzo co z tym fantem zrobic

                                                [ Dodano: Pią 04 Sty, 13 19:26 ]
                                                a więc panie tadziu suszenie nic nie dało a tak nawiasem mówiąc suszarką to sobie można.....................owszem padła elektronika w tej właśnie płytce-skodzina już hula pozdrawiam

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Witam, nie chcę zakładać nowego tematu, ale ostatnio u mnie pojawił się problem ze wskazówkami od paliwa i temperatury oleju, a mianowicie po prostu przestały świecić. Wszystko inne działa i świeci. Może ktoś pomóc jak do tego się zabrać ? Dioda się przepiła?, jakiś bezpiecznik ?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X